MELITA: Teaching Media Literacy for Students and Teachers

MeLitA (Media Literacy Analytics) želi učiteljem ponuditi digitalna orodja in znanje za učinkovito poučevanje medijske in informacijske pismenosti v spletnem okolju. V času, ko so se z epidemijo covida-19 močno razširile dezinformacije in lažne novice, je nujno razvijati zanimive pedagoške pristope in digitalna orodja, ki bodo mladim pomagala pri kritičnem vrednotenju medijskih vsebin.
Projekt združuje strokovno znanje partnerjev na področju debatne metodologije, s katero nadgrajuje obstoječe pristope medijske pismenosti ter jih prilagaja za spletno uporabo. S tem spodbuja odprt dialog, razumevanje različnih pogledov in kritično razmišljanje, ki zmanjšujejo tveganje zapiranja mladih v “odmevne komore” in radikalizacijo.
Glavni rezultati projekta:
- pedagoška strategija za sodobne potrebe medijske pismenosti,
- metodološki priročnik za poučevanje preko sodelovalne debatne metodologije,
- praktični učni komplet za izvajanje v različnih okoljih,
- interaktivna e-učna platforma za spletno poučevanje in učenje.
Prispevek Za in Proti:
Delovno skupino za ta projekt je v prvem letu vodil Jure Kreft, z junijem 2022 pa je vodenje prevzela Nuša Stamejčič. Tekste so pripravili Matevž Rezman Tasič, Matija Pušnik in Nuša Stamejčič. Spomladi 2023 smo izvedli 8 multiplikacijskih dogodkov (Kranj, Celje, Ormož, Izola, Ljubljana, Renče, Maribor, Kranjska Gora), kjer smo priročnik in digitalno platformo predstavili 96 učiteljem.
Več o projektu si lahko preberete na: https://melitaproject.eu/